11
Voorlezen
‘Doe je handen maar omhoog, en doe je handen in je zij…’ zingt
de juf. Sam doet gelijk goed mee.
‘…en luister maar naar mij!’ maakt de juf het liedje af.
Sam draait zich naar de juf toe.
‘Zit iedereen klaar? Kinderen in de bouwhoek mogen een
dierenhotel bouwen, bij het verfbord schilder je je mooiste dier.’
De juf wijst alle groepjes aan. ‘De schrijfhoek heeft een letterblad
van de poes. Ga je gang!’
Sam kijkt naar het plaatje op het blad. Wat een leuke poes. Had
zij maar zo’n leuke poes.
‘Juf, ik ben klaar!’ roept Ron door de klas.
Samkijkt naar de verftekening vanRon. Hij heeftmet blauw twee
grote poten aan zijn kip getekend. Voordat de juf iets zegt, gooit
hij zijn verfschort op de grond. Hij rent naar Sam toe.
‘Wat moeten we doen?’ zegt hij.
‘Letters zoeken,’ zegt Sam.
Ron knikt. ‘Makkie!’
Sam kijkt naar het blad.
Makkie?
Ze kijkt weer naar het plaatje. Wat zijn poezen toch leuk!
‘Klaar!’ zegt Ron.
‘Nu al?’ zegt Sam.
1,2,3,4,5,6 8,9