Klem

11 probeerde ik mijzelf na te tekenen. Maar dat lukte niet echt.’ ‘Dat lukte echt niet.’ ‘Rob!’ De lerares kijkt even met een strenge blik naar Rob en wijst dan naar de tekening. ‘Dan ben ik toch wel nieuwsgierig hoe je het wél hebt gedaan, want het resultaat is erg goed.’ ‘Ik … eh …’ Olivia wordt rood. ‘Oké dan. Mijn moeder heeft me geholpen. Zij heeft de schets gemaakt en daar ben ik mee verdergegaan. Het lukte anders echt niet.’ ‘Dit was niet de bedoeling,’ zegt mevrouw De Boer, ‘maar ik vind het in ieder geval eerlijk dat je het vertelt. En …’ Ze laat haar blik nog een keer over de tekeningen gaan. ‘Ik vermoed dat je niet de enige bent die hulp heeft gehad. Ik moet …’ Op dat moment klinkt er een klik uit de intercom. ‘Misschien hebben we de rest van de dag vrij.’ Rob kijkt hoop- vol naar de intercom, die voor in de klas hangt. ‘Goedemorgen. Wil Jenthe van Oosten van klas 2Ma zich na de les melden bij de conciërge.’

RkJQdWJsaXNoZXIy OTA4OQ==